vrijdag 5 augustus 2016

Dagje Williamsburg.

Vanmorgen rustig opgestart en voor het eerst deze vakantie hadden we ontbijt bij het hotel. We zeiden gisteravond al tegen elkaar..... Als het niks is dan gaan we naar de buren.... Daar zit een Pancake House, hihi. Dit was niet nodig. Niet omdat het ontbijt heel geweldig was, maar dat verwachten we ook niet. Gewoon op z'n Amerikaans zullen we maar zeggen. Toine en ik wat geroosterde toast en Demi kon een wafel maken. Die was zelfs erg lekker zei ze.

Ook meteen nog even foto's gemaakt van de entree van het hotel en het "zwembad"....

en ook nog even van de auto....... Hij rijdt super, dus we zijn er weer erg blij mee.

Nu was het toch echt tijd om naar Colonial Williamsburg te lopen. Dit was een kwartiertje lopen dus voor ons Nederlanders een makkie. Ondertussen genieten van de omgeving, want wat is het hier mooi.

Een oude Engelse Kolonie uit de tijd van de Slavernij helemaal in ere hersteld. Echt een totaal andere wereld waar je je ineens in begeeft. Een heerlijke sfeer om in rond te lopen en op je gemak alles te bekijken. Een aanrader naar ons idee !!! Ik denk dat de foto's voor zich spreken..... zie ook de vlag.

We zijn even terug gelopen naar het hotel om te kijken wat we de middag wilden gaan doen. Op onze kaart zagen we dat er in een dorp verderop een Nationaal Park zat, Yorktown BattleField.

We dachten dus echt wat strijdplekken te zien waar de Engelsen en Amerikanen gevochten hebben. In 1607 zijn de Engelse aangekomen ( 104 mannen en jongens ) en het eindigde in 1781. In die jaren is het gegroeid van 1 nederzetting naar 13 Britse Kolonies. Na jaren van oorlog viel het doek voor de Britten in de plaats York en zijn de 13 Britse kolonies opgeslokt in de huidige 50 Staten van Amerika. We besloten om $7,00 pp te betalen ( Demi was gratis ) en met de auto alles te gaan bekijken. Het was namelijk een zeer uitgebreide route die echt voor de auto was. Eenmaal aan het rijden viel het erg tegen. Volgens Demi was het zelfs erg saai. Nu is een puber echt niet altijd een maatstaf maar in deze moest ik ze wel gelijk geven. We hadden er echt meer van verwacht.

Wel kwamen we tijdens de route over erg mooie wegen met prachtige natuur. Ook liepen er veel Hertjes.... !!

Aan het einde van de route zijn we nog even terug gereden naar het Visitor Center want er was ook nog een Yorktown Victory Monument. Nu we er toch waren wilden we dit ook wel even zien. Hier zijn we heen gelopen, het was maar een klein stukje.

Toen we van Williamsburg naar Yorktown reden, reden we over de Yorktown Colonial Parkway...... Wowwww dit was Geweldig. Een prachtige weg, dwars door erg mooie natuur. Deze 12 miles hebben we hier echt van genoten.

Nu was het volgens Demi tijd voor wat leuks ...... Shoppen. ( de ochtend vond ze wel erg interessant hoor alleen de middag niet, hihi ) Gisteren waren we bij de outlet geweest hier maar hadden pas een klein deel gehad. Vandaag dus nog een stukje gedaan. Demi geslaagd voor 2 broeken.

Nu begonnen de maagjes echt te knorren..... Op naar een van onze favorieten.... Chili's. we zijn toch al weer een week in The USA maar daar hebben we nog niet gegeten. Hier zit er een vestiging vlakbij het hotel dus die keuze was zo gemaakt. Ook deze keer hebben we weer zitten smullen met z'n 3tjes...... Een toetje.....??? Uhhh nee, we hebben echt genoeg.....  Dit was zeker niet de laatste keer voor de bijna 3 weken die we nog hebben.

We wilden vandaag niet al te laat terug zijn bij het hotel want na een week uit de koffers te hebben geleefd, kunnen we zo langzamerhand niks meer vinden. We pakken thuis namelijk altijd de koffers in met van alle 3 wat in 1 koffer, dat als er evt. 1 verloren zou zijn, niet 1 iemand al z'n kleren mist. Maar als je dan zo aan het rondrijden bent wordt het echt een chaos. Ook hadden we gisteren en vandaag al behoorlijk wat geshopt dus zijn we even bezig geweest om alles te rangschikken en nu is het weer lekker overzichtelijk. Vooral ik vind dat erg fijn...... Pffffff.

Morgen gaan we er alweer vandoor hier en hebben we de langste reisdag voor de boeg van allemaal. we rijden dan naar Myrtle Beach. Ook hier verblijven we 2 nachten. Toine heeft vandaag nog een andere kerstwinkel gevonden en dit is een klein stukje om, dus als we dan toch bezig zijn...... Dit schijnt echt een Enorme winkel te zijn. Ik kan nu al niet meer wachten. Morgen dus een ruime 6 uur op de navigatie aan reistijd voor de boeg. ( wordt met stops natuurlijk al meer ) maar aan het einde een mooie beloning. Hihi.

Tot morgen weer. Dan een blog vanuit de staat: South Carolina

1. Het ziet er inderdaad enorm leuk uit!! Zo zie je weer eens een hele andere kant van Amerika..... En nu pas naar Chili's...dat kan inderdaad niet bij jullie. Dat wordt vast nog wel ingehaald de komende weken hahahaha. Goede reis morgen en veel plezier in de kerstwinkel....heerlijk!!

2. Als ik het zo lees, ga ik het jammer vinden dat dit het enige plekje is waar wij met onze toer afwijken omdat wij hier niet naar toegaan, wat mooi allemaal, succes met de autorit naar myrtle beach!

3. Snap de reactie van demi wel.
    Die pubers doen het liefst alleen maar shoppen,maar wij willen soms ook wat zien.
    En chili's eindelijk weer een gevonden😂
    Onze demi wil er alleen nog een keer heen vanwege het toetje de vulkaan met chocolade vond ze daar heerlijk!!

4. Leuke dag weer.Jammer dat dat ene park wat saai was. En lekker, Chili's. Goede reis morgen! (eh vandaag volgens mij hihi)

5. Leuk om mee te lezen Ilse! Wat een prachtige reis weer. Geniet ervan. Groeten, ook aan Toine en Demi.

6. Wat een leuk plaatsje, je waant je echt in vroeger tijden! Vooral met al die mensen in oude kledij. Geniet van jullie rondreis!