zaterdag 30 juli 2016

Eerste dag NY, van alles wat.

Na een prima nacht voor Demi en Toine ( voor mij veel minder maar daar is nu niks aan te doen ) werden we rond 5.00 uur allemaal wakker. Tja dat krijg je met dat tijdverschil en als je vroeg gaat slapen. Gelukkig was de hoofdpijn bij Toine vertrokken en begonnen we goed aan onze eerste dag New York.

Ik was even druk met het blog want dat was er gisteravond niet meer van gekomen.

Na de douche uitgeprobeerd te hebben en onze spullen te hebben gezocht in de koffers gingen we op zoek naar een ontbijtje. We hadden wat dingen gezocht via de ipad maar eenmaal aan de wandel kwamen we langs een Italiaans Restaurantje waar ze Ontbijt verzorgden. Dit zag er prima uit en hebben we dus meteen ook maar gedaan. Voor Toine en mij volop vers fruit, meusli, yoghurt en een soort van wentelteefje. Door Demi wafels en pancakes...... We konden er even tegen.

Onze eerste stop voor vandaag was, The Top of The Rock...... Ofwel naar het observationdeck van The Rockefeller. 2 jaar geleden ook gedaan maar omdat het bij de New York pas hoort doen we het gewoon nog een keertje ..... Blijft mooi daar boven. Na even totaal de kluts kwijt te zijn geweest qua richting toch gevonden na even vragen aan een vriendelijke dame.

Op Naar St Patrick's Cathedral. Dit wilden we 2 jaar geleden graag zien maar toen stond deze volledig in de steigers en was er binnen een mis bezig en konden we het dus maar minimaal zien. Nu dus een 2de poging en deze was meer dan Geweldig !!! Wat een mooie indrukwekkende kerk is dit !!! Natuurlijk hebben we ook even een kaarsje aangestoken. Hier dus best een tijdje rond gekeken......

Buiten weer even goed kijken op de kaart en meteen stond er een erg behulpzame New Yorker om ons de weg te wijzen..... We wilden graag naar The Grand Central Terminal. Dit zou volgens de man toch wel echt ruim een half uur lopen zijn..... Nou we hebben keurig zijn route gevolgd maar we waren er in een kwartiertje...... ( man had toch echt een ander wandel tempo denk ik ) Hier aangekomen was het er erg druk, Wij maar denken dat Utrecht Centraal groot is.... hihi. Ook hier weer erg mooi om te zien.

Vanuit hier wilden we graag naar Pier 13 om met een boottocht mee te gaan. Dit stuk hebben we voor mij toch echt maar met de Taxi gedaan. Best handig als Toine de taxi chauffeur moet vertellen hoe die moet rijden, hihi. Eenmaal bij de pier was het even niet duidelijk hoe en wat maar ook hier weer allerlei behulpzame werknemers die alles uitleggen. Aangezien we de New York passen hebben werkt alles net even anders als wanneer je gewoon zo in de rij gaat staan.  We hadden tickets voor The Circle Line Cruises, een toch van 2,5 uur over The Hudson richting het Vrijheidsbeeld en daarna links omhoog via Lower Manhattan. Totaal onder 20 bruggen door, oa langs Roseveld Island, The Bronx, Yankee Stadium, Harlem, Queens en dan natuurlijk uitzicht op de Skyline van Manhattan. We hebben weer veel gezien. Mooi om het eens vanaf het water te zien !!

Bij terugkomst bij de pier gingen we op naar Madame Tussauds..... wederom met de Taxi...... Jeetje wat was het weer druk. Het blijft apart dat je overal sirenes hoort maar alles staat vast en je kunt geen kant op om de hulpdiensten ruimte te geven. Even een kruispunt oprijden is hier levensgevaarlijk. In de taxi zagen we ineens Carlo's Bakerij een klein stukje eerder zitten. Aangezien we nog geen lunch op hadden en we wel iets kleins wilde eten is de keuze hiero gevallen. De tv staat bij ons steeds vaker op TLC en dus wilden we dit wel eens met eigen ogen zien. Dus even een klein stukje terug lopen en toen konden we wat lekkers uit kiezen.
Dit werd voor Demi een Oreo-muffin, voor Toine een Lobstertail en voor mij een Cannoli. Hmmmm wat was dat smullen.

We hadden weer genoeg energie dus nu echt naar Madame Tussauds. Demi en ik zijn ooit al eens in Amsterdam geweest maar Toine nog nooit. Blijft erg mooi om te zien hoe levensecht de mensen er staan, Toine liep bijna Tupac Shakur omver.... ( geen idee wie het is ) We waren erg benieuwd hoeveel personen die er stonden we ook echt zouden kennen. Dat bleken er veel te zijn. Voornamelijk op het gedeelte waar diverse nieuwslezers ed stonden moesten we het even af laten weten.
We gingen natuurlijk met diverse beroemdheden op de foto !!

Een Victoria Secret Angel.

Kim Kardashian

Serena Williams

Rihana

Selena Gomez

We vonden het tijd om even wat te gaan rusten in het hotel. Onderweg kwamen we een Coldstone tegen..... Uit ervaring weten we dat er weinig plaatsen zijn waar ze lekkerder zijn dus maar naar binnen om er eentje te scoren. Hmmmmm ze waren weer precies zoals we hoopten. ( foto volgt vast nog wel ergens deze vakantie )

Eenmaal in het hotel gingen we even in de rust-stand. Naja rust-stand. Ondertussen zag ik allerlei erg lieve reacties binnenkomen op ons blog van gisteren en werden er ook oplossingen aangedragen. Super bedankt hiervoor. Voor nu is alles zover geregeld en krijgen we ergens onderweg onze tickets. Wordt vervolgd !!!

Net voordat we bij het hotel kwamen zagen we dat de brandweer kazerne die naast het hotel ligt open was. Meteen even wat foto's gemaakt. Wat een grote indrukwekkende wagens zijn dat !!

Na een korte break begonnen de buikjes wat te knagen want een fatsoenlijke maaltijd hadden we sinds vanmorgen al niet meer op. We wilden het hotel uitlopen en dan wel kijken wat we tegen kwamen maar toen ik even beneden zat te wachten op Toine en Demi ( die waren even de vesten halen want het regende een beetje ) zag ik aan de overkant van de straat 2 Grill restaurant zitten. Dus hebben we eerst hier even gekeken. Ja dat zag er prima uit en de keuze was ook meer dan prima. We hebben echt heerlijk gegeten. Demi n Plane Burger, ( die vermeld ik deze vakantie niet meer want meer dan dat lust ze bijna niet dus daar zit erg weinig variatie in ) Toine koos een Steak Quesadillas en ik had een Salade met zalm..... Om onze vingers bij af te likken.

Na het eten zijn we heerlijk naar de hotelkamer gegaan. Iedereen doet even zn eigen ding en ik, Tja ik maak het blog zodat jullie morgenvroeg of in de loop van de dag wat te lezen hebben. Hihi.

Voor vandaag niks bijzonders meer te melden. De oogjes gaan weer op tijd dicht want we zijn alle 3 erg moe.

1. Dat was een prima 1e dag NY, bekende plekken, ik zou nog wel een keer willen!
    Veel plezier morgen!

2. Wat een leuke dingen hebben jullie allemaal gedaan.
    Have fun!

3. Heerlijk dagje New York. Circle Line Cruises ziet er leuk uit. Lekker genieten!

4. Hele goede eerste dag en grappig om te lezen dat jullie veel gebruik maken de taxis en dat met de tickets komt goed :)

5. Zo dit was een heerlijke eerste dag.
    En ook letterlijk een heerlijke dag Carlos bakery coldstone mmmmm
    Groot gelijk dat je zo af en toe eens een taxi neemt,want het zijn heel wat kilometertjes die je daar loopt.

6. Dat was een heerlijke eerste dag, veel gedaan. Ben ook van plan om af en toe een taxi te nemen haha! En fijn dat het met de tickets goed gaat komen.

7. Net jullie eerste dagen gelezen! Wat een pech hebben jullie zeg! Dat voelt zeker niet fijn en dan snap ik ook wel dat je hoofdpijn en of niet kunt slapen. Hopelijk kun je de pijn in je knie onder controle houden. Al dat lopen zal ook niet fijn zijn voor je knie. Ik begrijp dat je gelukkig alles goed hebt kunnen regelen met de tickets. Wat fijn zeg! En nu heerlijk genieten dan maar!

8. Net even jullie blog gelezen van de afgelopen dagen en jeetje wat schrikken dat de tickets nog thuis lagen! Maar super dat het allemaal toch goed gekomen is. Wat dat betreft zijn de Amerikanen dan soms flexibeler als de bedrijven hier in Nederland. Jullie hebben inmiddels al wat mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan. Geniet ervan! en ik blijf gezellig meelezen met jullie avonturen.

9. Wat hebben jullie veel gedaan zeg! Die boottocht lijkt me erg leuk, om zo alles vanaf het water te zien. Fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor de tickets!