zaterdag 30 juli 2016

Reisdag Dusseldorf - New York......

Vanmorgen werden we om 5.30 uur gebeld en na 45 minuten stonden we netjes beneden in de Lobby van het hotel en konden we meteen in de taxi stappen naar het vliegveld. Hier stond onze vlucht nog niet op de borden maar naar 10 minuutjes wachten en even snel een peperkoekje als klein ontbijtje konden we inchecken en al onze koffers kwijt. Dit ging erg vlotjes.

We wisten van andere keren dat er na alle controles een prima tentje zat om te ontbijten dus besloten we maar om eerst richting de controles te gaan om te verkomen dat t straks haasten zou worden. Zo gezegd zo gedaan. Dit verliep allemaal erg soepel en wat we nog weinig meegemaakt hadden was hier wel zo..... Zelfs de douane beambten hadden goede zin. Bij de paspoort controle was er niemand voor ons dus al met al ging ook dit soepel.

Nu op naar een ontbijtje. Hier hebben we lekker een tijdje gezeten want we hadden tijd genoeg. Daarna zijn we bij de Gate gaan zitten G42. Hier begon het boarden om 9.05 uur, mooi op tijd. We staan er elke keer weer van te kijken hoeveel mensen er om geroepen worden om zich te melden. Net na het boarden stond er net als vorig jaar weer een flinke controle dus we zeiden al Toine bereid je maar voor je zult wel weer de pineut zijn maar mooi niet. Dit jaar zag ook Toine er betrouwbaar uit en konden we zo doorlopen naar het vliegtuig. We hadden 2 plaatsen bij t raam naast elkaar en 1 aan de andere kant van het gangpad.

De vlucht........ Uhhhh tja daar valt weinig over te vermelden alleen dat het voor mij deze keer echt een lange, lange zit was. Verder nauwelijks turbulentie en een zachte landing dus al met al prima. Over het eten zal ik het verder maar niet hebben want de Chicken of Pasta was beide niet geweldig. Helaas voor Toine kwam er het laatste uur wel een flinke hoofdpijn opzetten.

Eenmaal uit het vliegtuig...... Op naar de immigratie........Daar was t een stuk minder druk dan andere jaren maar nu de twijfel..... Gaan we in de gewone lijn of in de lijn voor mensen die al ooit geweest waren....? Toch besloten om de gewone lijn te pakken en dit was achteraf een goed besluit. De andere lijn schoot echt niet op doordat veel mensen niet snapten hoe het werkte. Wij hadden ook nu een erg vriendelijke meneer en Toine en ik hadden zulke duidelijke vingerafdrukken dat we alleen onze 4 vingers vd rechterhand hoefden te scannen en voor Demi was het de eerste keer dat ze het hele protocol moest doen. Was vanaf 14 jaar vertelde de man. Oke prima we hadden alle 3 een stempel dus konden we weer verder. Op naar de koffers. Deze stonden al naast de band dus ook dit verliep vlotjes. Altijd weer fijn om alle 3 je koffers te zien.

Op naar de taxi's. Nadat 1 chauffeur zei dat we teveel bagage hadden konden we bij de volgende zo instappen en daar gingen we, Op naar Manhattan !!!  Maar jeetje wat was het druk..... Alles stond echt regelmatig vast. De chauffeur wist ons te vertellen dat het nu nog rustig was.....?!?!?? De rijtijd zou volgens Google 30 minuten zijn maar we hadden zelf al rekening gehouden met een uur ivm het verkeer. Hier zijn we ergens tussenin gebleven. Toine heeft vanuit de auto nog wat leuke plaatjes kunnen maken.











Met de auto over Times Square en daar was dan het hotel Hilon Garden Inn. We kregen een prima kamer met voor Demi een slaapbank. Nummer 731. We hebben een mooi uitzicht op de drukte van Times Square......







Nadat we ons opgefrist hadden en omgekleed wilden we de stad in gaan. Toen deed ik ineens een ontdekking...... OHNEEEEEEEEEE Nu echt PANIEK !!! We zijn alle tickets die we vooraf  al gekocht hadden vergeten. Echt alles ligt nog thuis....... De tranen stonden erg hoog wat nu te doen...... Oke even rustig nadenken...... Ik heb meteen naar mijn ouders gebeld of ze de spullen bij ons konden halen en een foto konden maken van de New York passen ( die hadden we het eerste nodig ) Ondertussen was Toine aan het bellen met dat bedrijf en we konden bij de Welkom Centre langs komen en dan zou het wel goed komen. Oke en dan de rest van de kaartjes.... Disney, Discovery Cove ed...... Dit is allemaal geregeld via Attration Tickets dus die alvast maar meteen gemaild. Voor nu konden we even niet meer doen. Pffff wat zijn we geschrokken.

Oke eerst maar eens op zoek naar het Welkom Center voor de New York passen. Toine had de mail ook bij de hand en de foto dus duimen maar. Eenmaal binnen was het eigenlijk zo geregeld. We waren hier echt heel blij mee. Toch ideaal dat meehelpen en denken van de Amerikanen. 1 zorg minder voor ons. Nu op naar wat te eten een wat sfeer opsnuiven. Helaas werd Toine zn hoofdpijn alleen maar erger en erger. Eenmaal uitgekomen bij het Tentje waar we 2 jaar geleden ook gegeten hebben vlakbij het Empire State Building zaten we maar toen we eenmaal ons eten hadden dacht Toine dat echt alles eruit zou komen en dus hebben Demi en ik snel wat gegeten want we wilden nog maar 1 ding...... Naar het hotel......!!! Dit dus ook gedaan. In het hotel nog even snel wat koude flesjes drinken geregeld en ik denk dat Toine binnen 10 minuten sliep en Demi ook zo iets. Ik was nog wat langer wakker want tijdens het eten had ik ineens een idee over de Disney kaartjes ........

Mede Florida Forumers De Moolenschotjes..... Als jullie dit lezen zouden jullie dan even jullie prive bericht op het forum willen lezen...???

Mochten er andere tip zijn over het hoe en wat te regelen om toch onze toegangsbewijzen te krijgen of het te kunnen regelen horen we het erg graag !!

Nadat ik dit gedaan had ben ook ik een poging gaan doen om te slapen maar dit viel voor mij niet mee.

Het programma voor morgen staat al een beetje vast maar we zullen eerst eens kijken hoe we op staan en vooral hoe het met Toine zn hoofdpijn is.

Blog is wat vertraagd maar dan is er nu toch wat te lezen voor de liefhebbers. ( gisteravond kon ik het echt niet meer, hakt er best in zn reisdag en dan ook nog 6 uur de klok terug )

9 opmerkingen:

  1. Keep calm, komt vast allemaal goed! Hopelijk is Toine na ee goede nachtrust ook weer opgeknapt, dat reizen valt allemaal niet mee, tell me about it. Succes en komt vast goed met de kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje dat is geen leuk begin van de vakantie, schrikken zeg! Hoop, dat de hoofdpijn zakt en er een oplossing voor jullie probleem komt! Maar dat zal vast ! Probeer ondertussen toch te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och Ilse, ik kan me je gevoel en emotie zo voorstellen van de vergeten kaartjes.
    Maar die voor New York heb je gelukkig geen zorgen meer over, super geregeld zo.
    En voor de andere kaartjes komt ook vast een oplossing..zou ze graag komen brengen hoor😉
    Hoop dat Toine inmiddels van zijn hoofdpijn is verlost, want dat is een crime...ik heb daar headache relief voor gehaald van Equate het huismerk van de Walmart of was het nu Target iig werkt dat geweldig..toverspul!!
    Heel veel plezier in New York voor jullie...Enjoy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig dat jullie er zijn, maar wat een enorme schrik voor al de tickets. Wij vliegen dinsdagochtend vanaf schiphol en wonen ook onder de rook van schiphol, omdat wij letterlijk achter jullie aan reizen wil ik met alle liefde de tickets voor je meenemen als dat een oplossing is. Moeten we alleen afspreken hoe wij de tickets naar mijn woonadres krijgen en hoe we afspreken in NY of Orlando of ergens tussen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb je een pb gestuurd via het forum

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een schrik m.b.t. de tickets, gelukkig voor NY opgelost. Zal voor Florida ook wel goedkomen lees ik. Lief van Mariska, maar wellicht dat je al iets hebt geregeld met de Moolenschotjes. Hopelijk snel van de stress af, en ook van de hoofdpijn voor Toine. Nu lekker proberen te ontspannen en genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O jeetje, ik kan me zo goed voorstellen hoe je jezelf voelde toen je erachter kwam. Het komt inderdaad echt wel goed maar ik snap dat je jezelf rot schrok.
    Ik hoop dat jullie lekker wakker zijn geworden, zonder hoofdpijn, en dat jullie een heerlijke dag hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ilse gaat de reis en vlucht allemaal goed dit jaar.
    Heb je dit weer!!! Wat een stres zal dat zijn geweest.
    Snap dat de hoofdpijn alleen maar erger werd.
    En ik zal je opzoeken op fb kan je een pb sturen.
    Als wij iets voor je kunnen doen graag wij komen wel pas 9 aug en zijn dan de eerste week in cape coral.en vanaf 16 aug in Orlando.
    Succes eb nu gewoon genieten jullie zijn in New York...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat balen zeg! Hopelijk wordt het snel opgelost en hebben jullie daar geen stress meer van. Gelukkig wel een voorspoedige reis gehad en lekker genieten van NY.

    BeantwoordenVerwijderen